2008-04-12

„Labirynt“ (Jan Lenica, 1961, 14 min)

Valio, broliai ir sesės, dėdės ir tetos! Valio, ponios ir japonai! Valio ir dar kartą valio! Vakar įsigijau porelę DVD. Toookią porelę, kokią tiesiog privalėjau turėti ne kokiu nors ten DVDrip (tas „rip“ man labai su „rest in pieces“ susiasocijuoja) formatu, HDD gulinčiu, o būtent - dviejose gražiose dėžutėse. Taigi, 80 zlotų/litų vertės pirkinukas pavadinimu „Antologia polskiej animacji“ ir „Antologia polskiej animacji dla dzieci“ jau pakaitomis ūžauja mano DVD grotuve. Labai ačiū už šį pirkinį Evelinos draugės (jos vardas irgi Evelina) broliui, kuris net iki Lenkijos nuvažiavo, kad mums jį nupirktų! Na, ok, į Lenkiją jis važiavo savo reikalais, bet ir dėl mūsų oi kaip pasistengė! :)
Anyway, užteks čia rėkauti kaip mažam vaikui, nesolidu. Aš gi, rimtas blogeris būdamas, privalau dabar apžvelgti pirkinį, išvardinti pliusus ir minusus, beigi parašyti rimtą, visus blogapedijos standartus atitinkantį straipsnį. Pradėsiu nuo „Antologia polskiej animacji“ dlia vzroslyx :)
Blemba, kol rašau šitą tekstą, mano mažė apsikakoja iki ausų ir tenka keisti pampersą, tuoju veiksmu prarandant keletą įdomių minčių, bet gal ne visas.
Taigi, išpakuoju aš tą DVD, o ten nuoga moteris guli. Tokia, tipo sixties, ar panašių laikų, gėlyčių ant kūno prisipaišius, žiūri į mane. Aš irgi žiūriu, ir beveik nepastebiu, kad vietoj vieno laukto disko, pakuotėje net du DVD „devintukai“ + knygelė apie filmukų autorius; jų biografijos, filmografijos ir kita kompromituojanti medžiaga. Iškart puolu tikrinti filmukų „playlistą“, kad įsitikinčiau, jog mano seniai medžiota Mareko Skrobeckio 2005-ųjų metų juosta „Ichthis“ tikrai yra čia. Yra. Laukiu nesulaukiu laikų, kuomet Ichthis išplauks į platųjį internetą ir vienądien galėsiu jums jį parodyti. Dar čia yra pora didžiai gerbiamo D. Szczechuros kūrinių - „The chair“ ir „The journey“. Gaila, kad nėra jo „Literos“ - trumpametražio su, ko gero, geriausia pabaiga ever. :) Užtat yra Z. Rybczynskio „Tango“ ir „Zupa“, W. Haupės ir H. Bielinskos „Zmiana warty“ (taip ir norisi pasileisti to paties pavadinimo Bob Dylano dainą „Changing of the guards“, bet pasileidžiu Patti Smith atliekamą dainos koverį ir vardinu toliau: ), pora W. Borowczyko šedevrų, kurie man vis dar yra per sunkūs, Jerzy Kucios, Piotr Dumalos kūriniai ir t.t. Iš viso 28 filmukai, kurių gretose, mano nuomone, vienintelis be reikalo įsipaišęs - T. Baginskio 3D kompiuterinė „Katedra“. Bet toji katedra nominuota Oskarui, todėl viskas kaip ir aišku. Visą „Antologia polskiej animacji“ „playlistą“ gali pamatyti čia. Jei, kaip ir aš, pradėsi varvinti seilę, gali mėginti užsisakyti DVD internetu. Bet nežinau, kaip bus su pristatymu, todėl siūlyčiau geriau susirasti pažįstamų, reisuojančių į Lenkiją.
Ok, nuo kalbų, prie vaizdų. Minėtame „playliste“ esančius kūrinius sugaudyti online nėra labai paprasta - jie, ko gero, griežtai saugomi Lenkijos spec. tarnybų. Bet keletą visgi radau. Vienas iš geriausių, stebuklingu būdu youtubėje atsiradęs Jan Lenicos „Labirintas“. Jis, beje, ir iliustruoja mano jau smarkiai pamiltos antologijos viršelį. Bet jau išdžiuvo burna, todėl pakopipeistinsiu, ką apie jį mano kiti:
Made in 1963, Lenica created "Labyrinth" a self-consciously Kafka-esque tale of a winged lonely man literally devoured by totalitarian rule. Along with Jiří Trnka's Ruka (The Hand, 1965), Labirynt is considered to be one of the finest political animations ever made.

1/2



2/2

1 komentaras:

Anonimiškas rašė...

Nuostabi ekspresija;)